Ietekmes uz vidi novērtējuma objekts: automaģistrāles būvniecība posmā no Daugavgrīvas ielas līdz Vairoga ielai (Rīgas Ziemeļu transporta koridora 2.posms).
Paredzētās darbības iespējamā norises vieta: automaģistrāles posma sākumpunkts ir Daugavgrīvas ielas tuvumā un nobeigums – pie Ķīšezera ielas un Vairoga ielas krustojuma.
Īss paredzētās darbības raksturojums: atbilstoši Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta iesniegumā norādītajam, jaunajam automaģistrāles posmam būs trīs braukšanas joslas katrā virzienā un atļautais braukšanas ātrums līdz 90 km stundā. Tiek piedāvāti trīs automaģistrāles trases varianti:
- rases variants – Daugavas upes šķērsošana pa tuneli, kuru paredzēts izbūvēt ar urbšanas metodi. Plānots, ka tuneļa trase virzīsies zem Daugavgrīvas ielas, Daugavas upes, Eksporta ielas, Bukultu ielas, Duntes ielas un zem Miķeļa kapiem. Gaujas ielas un Vairoga ielas (Austrumu maģistrāle) ceļumezglā automaģistrāles trase atradīsies esošā reljefa līmenī. Plānotā tuneļa garums būs apmēram 5,7 km, bet kopējais automaģistrāles trases garums būs apmēram 7,0 km. Tiek plānoti ceļumezgli ar Daugavgrīvas, Eksporta un Vairoga ielām, kā arī iespēja izbraukt/iebraukt tunelī Skanstes un Duntes ielu rajonā.
- trases variants – Daugavas upes šķērsojums pa augstu (+60 m) tiltu. Plānoti satiksmes pārvadi visā trases garumā. Satiksmes pārvadi šķērsos Daugavgrīvas ielu, Eksporta ielu, Ganību dambi un virzīsies augšējā līmenī virs Skanstes ielas, Upes ielas un Gaujas ielas. Satiksmes pārvada projektētās garenprofila augstuma atzīmes šķērsojumiem ar Eksporta ielu, Ganību dambi un dzelzceļu būs attiecīgi +40,0 m, +19,0 m un +17,0 m. Plānotā tilta ar pārvadiem garums būs apmēram 5,3 km, bet kopējais automaģistrāles trases garums būs apmēram 7,0 km. Tiek plānoti ceļumezgli ar Daugavgrīvas ielu, Eksporta ielu, Skanstes un Zirņu ielu krustojumu un Vairoga ielu (Austrumu maģistrāle).
- trases variants – trases izvietojums atbilst 1.trases variantam, Daugavas šķērsojumam paredzot augsto tiltu ar satiksmes pārvadiem (tehniskais risinājums līdzīgs 2.trases variantam) un urbtā tuneļa izveidi tikai zem Miķeļa kapiem.
Lēmuma pieņemšanas pamatojums: Likuma “Par ietekmes uz vidi novērtējumu” 4.pants un 1.pielikuma “Objekti, kuru ietekmes novērtējums ir nepieciešams” 11.punkts.
*pamatojoties uz Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta 2009.gada 30.oktobra iesniegumu un iesniegtajiem materiāliem izdota jauna programma.
Projekta ierosinātājs | Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments, Amatu ielā 4, Rīgā, LV 1050 |
Paredzētās darbības ierosinātāja iesniegums | 24.07.2006 |
Lēmums par IVN nepieciešamību | 26.07.2006 |
Kontaktpersona VPVB | Vineta Maskava, +371 67770807, +371 26482813 |
Programma ietekmes uz vidi novērtējumam | 09.11.2009 |
Atzinums par IVN darba ziņojumu | 05.03.2010 |
Atzinums par IVN izdots | 18.06.2010 |
Sākotnējā sabiedriskā apspriešana |
30.08.2006 Rīgas domē |
IVN ziņojuma sabiedriskā apspriešana |
07.01.2010 Rīgas domē |
SIA „Estonian, Latvian & Lithuanian Environment” ir sagatavojis ietekmes uz vidi novērtējuma noslēguma ziņojumu par Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta paredzēto darbību - Rīgas Ziemeļu transporta koridora 2.posma no Daugavgrīvas ielas līdz Gustava Zemgala gatvei (Vairoga ielai) būvniecību.
*Atbilstoši likuma „Par ietekmes uz vidi novērtējumu” 24.pantam paredzētās darbības ierosinātājs ir atbildīgs par sniegtās informācijas pilnīgumu un patiesumu un ziņojumā ietverto informāciju.
Pieejams Rīgas Ziemeļu transporta koridora 2.posma no Daugavgrīvas ielas līdz Gustava Zemgala gatvei (Vairoga ielai) būvniecības ietekmes uz vidi novērtējuma noslēguma ziņojums.